Forum

Geen auto camping meer op Reggae Geel 01/06/2010 18:01:55
Original tuff gong
Na lang overleg is de knoop doorgehakt. Reggae Geel zal niet meer over een camping met wagen beschikken! Om organisatorische en veiligheidsredenen hebben we helaas moeten beslissen om de camping met wagen af te schaffen. Dit wil zeggen dat bezoekers hun wagen op een voorziene parking laten en zich van daaruit te voet naar de camping kunnen begeven. Reggae Geel beseft heel goed dat velen dit minder leuk zullen vinden, maar volgens ons waren de lange wachtrijen voor camping met wagen van vorige editie veel erger. Om dit probleem te verhelpen is bovenstaandemaatregel doorgevoerd. Wij wensen iedereen een fantastische Reggae Geel ervaring!

Vrijdagochtend 6 augustus om 11 uur gaat onze camping open. Mensen die op donderdag al aankomen, zullen eerst een nachtje moeten doorbrengen op onze ‘wachtcamping’ en moeten vrijdag hun tentje verplaatsen naar de camping. Tentjes van meer dan 50 m² vinden we iets te groot om op onze campings te staan, houdt hier dus rekening mee! Als je met je wagen op de camping wil dan kan dit, maar dan kost je dit wel € 10 op vrijdag en € 5 op zaterdag. Aan de kampeerders vragen we om rekening te houden met elkaar en onze buren. Tussen 4 uur en 7 uur ’s ochtends verwachten we complete rust en stilte op al onze kampeerterreinen. Uit jullie boxen mag ook niet meer dan 300 Watt muziek geblazen worden! Open vuur is niet toegestaan op het kampeerterrein. Hou je blazing fire-mood dus maar voor tijdens de optredens. De mensen van de security-ploeg houden hiervoor een oogje in het zeil.

www.reggaegeel.com

Eens benieuwd of dat de lange files op vrijdagochtend gaat oplossen...
Begin your day by chasing All evil thoughts away
Begin your day by leaving Bad decisions in yesterday (Midnite)

RE: Geen auto camping meer op Reggae Geel 01/06/2010 18:50:44
4 star general
Als je met je wagen op de camping wil dan kan dit, maar dan kost je dit wel € 10 op vrijdag en € 5 op zaterdag.

bedoelen ze daarmee dan wanneer ge bv uw spullen gaat afzetten? want anders zou alles autocamping worden ipv geen meer

RE: Geen auto camping meer op Reggae Geel 01/06/2010 18:56:00
Original tuff gong
Mja, dat stuk snap ik ook niet zo goed eigenlijk. Als auto's op de camping om veiligheids- en organisatorische redenen verboden worden, zie ik niet in waarom daar uitzonderingen op zouden moeten bestaan.

RE: Geen auto camping meer op Reggae Geel 01/06/2010 19:47:13
New memba
Dat zinnetje rest nog uit de info van vorig jaar en zijn we dus gewoon vergeten aan te passen. Het wordt asap verwijderd. Bedankt voor de opmerkzaamheid!

RE: Geen auto camping meer op Reggae Geel 01/06/2010 20:22:05
New memba
Hebben jullie iets voorzien voor mobilehomes, caravans, campingcars, etc.?

Ik vind het een grote klotemaatregel waardoor Geel (vooral de camping dan toch) een heel groot deel van zijn charme verliest. Echt spijtig.

RE: Geen auto camping meer op Reggae Geel 01/06/2010 20:49:11
New memba
slachtoffer van z'n eigen succes ... boo that

RE: Geen auto camping meer op Reggae Geel 02/06/2010 09:50:10
New memba
Wat een kutmaatregel!
Nu wordt het fileprobleem volgens mij gewoon verschoven naar de parking. Daar moet toch ook iedereen zijn wagen uitladen etc... Staan we dan daar niet aan te schuiven?
Volgens mij was de reden van de extreme file de afgelopen 2 jaren gewoon het feit dat iedereen aan die campinginkom zijn tickets moest kopen of zijn internetticket moest laten scannen (en dat werkte dan niet deftig). Laat de mensen gewoon op de camping rijden en daarna hun tickets kopen. De wagencamping afschaffen is echt de slechtste zet in jaren.
Elk jaar verliest het festival meer en meer van zijn charme.
De camping met wagen maakt Geel net uniek en zo gezellig. Ik hoop dat ze toch nog snel terugkomen op deze maatregel.
STOP DE WAANZIN !

RE: Geen auto camping meer op Reggae Geel 02/06/2010 10:12:39
anonymous
Net wat bredren Kinja al zei ...
Reggae Geel loopt op z'n einde zo en dit is nog een reden bij om naar de gezelligere kleine festivalletjes te gaan.

RE: Geen auto camping meer op Reggae Geel 02/06/2010 13:03:37
Original tuff gong
Wat een kutmaatregel!
Nu wordt het fileprobleem volgens mij gewoon verschoven naar de parking. Daar moet toch ook iedereen zijn wagen uitladen etc... Staan we dan daar niet aan te schuiven?
Volgens mij was de reden van de extreme file de afgelopen 2 jaren gewoon het feit dat iedereen aan die campinginkom zijn tickets moest kopen of zijn internetticket moest laten scannen (en dat werkte dan niet deftig). Laat de mensen gewoon op de camping rijden en daarna hun tickets kopen. De wagencamping afschaffen is echt de slechtste zet in jaren.
Elk jaar verliest het festival meer en meer van zijn charme.
De camping met wagen maakt Geel net uniek en zo gezellig. Ik hoop dat ze toch nog snel terugkomen op deze maatregel.
STOP DE WAANZIN !

Ik ben het volledig eens met het feit dat die files eerder veroorzaakt werden door het feit dat tickets gekocht/ingescand moesten worden vooraleer je op de camping kon dan door het feit dat je met de auto op de camping kan (de autocampings zijn er altijd geweest, de enorme files niet).
Mochten tickets gewoon verkocht/ingescand worden aan de kassa, zou dit volgens mij al een groot deel van het probleem op kunnen lossen. Al dat volk zal immers nooit allemaal tegelijkertijd naar het festivalterrein gaan van zodra dit open is, waardoor de ticketverkoop en het omdoen van de bandjes veel gespreider kan gebeuren.
Als de tickets nu gewoon verkocht gaan worden aan de parking vrees ik dat er aan het fileprobleem weinig gaat veranderen (tenzij er meerdere parkings en meerdere kassa's voorzien zouden zijn).

Langs de andere kant hoeft de afschaffing van de autocamping ook niet het drama te zijn dat velen er nu van lijken te maken. Toegegeven, een auto op de camping is heel handig om je spullen veilig en droog in achter te laten wanneer je naar het festivalterrein gaat. Maar voor een festival dat amper 2 dagen duurt kan je nu toch ook niet zoveel bagage mee moeten nemen? De trein is trouwens nog altijd een goed en vlot alternatief. Het enige probleem daar is dat die pendelbussen naar het festival pas vanaf 15u beginnen te rijden (dit zou ondertussen al veranderd kunnen zijn, ik kom zelf ook al enkele jaren per auto naar Geel). Meer en vroegere pendelbussen zouden dit alternatief misschien terug aantrekkelijker kunnen maken?

De kern van het probleem blijft volgens mij in ieder geval de ticketverkoop (en meer bepaald de verkoop/validering ervan vooraleer je op de autocamping mocht).

Last edit: 02/06/2010 13:06:40 by

RE: Geen auto camping meer op Reggae Geel 02/06/2010 13:51:32
New memba
Langs de andere kant hoeft de afschaffing van de autocamping ook niet het drama te zijn dat velen er nu van lijken te maken. Toegegeven, een auto op de camping is heel handig om je spullen veilig en droog in achter te laten wanneer je naar het festivalterrein gaat. Maar voor een festival dat amper 2 dagen duurt kan je nu toch ook niet zoveel bagage mee moeten nemen?

Het is vooral handig voor alle mensen die met hun busje, camionette etc komen om in te slapen (zoals 80% van onze kring de afgelopen jaren) Tevens is het leuk om steeds autoradio en soundsystemgerief bij de hand te hebben. Dat is net die zalige reggaegeel camping sfeer. Voor mij is het wel een ramp omdat ik het al 14 jaar zo gewend ben en zo geweldig vindt. Er zal niemand van dood gaan, maar het festival en zijn sfeer errond gaat wel een beetje dood op deze manier...

Copyright © 2005 - 2009 Reggae.be. All rights reserved.