Forum

RE: Reggae scene in Belgium 20/02/2010 15:32:04
New memba
Most people expect Intl. sounds and local sounds playing 100 % dubplates
Bless

80 % of people attending parties doesnt care or doesnt know you're even playing a dubplate they just wanne have a good time

RE: Reggae scene in Belgium 20/02/2010 19:48:35
New memba
UNNO CHAT TO MUCH

RE: Reggae scene in Belgium 20/02/2010 20:16:58
2 star soldier
UNNO CHAT TO MUCH

big up bin wah, thank you very much for this useable, well overthought and meaningfull constructive contribution to this thread.

don't we wish that everyone was as intelligent as you, then the world would be a better place.

Last edit: 20/02/2010 20:28:04 by
COME FOLLOW ME ON FACEBOOK TO SEE MY ALTERNATIVE VIEWS WHICH ARE DELETED EVERYTIME DUE TO SEVERE CENSORSHIP ON REGGAE.BE:

http://www.facebook.com/profile.php?ref=name&id=100000736575957

'Do you know what it means to start a revolution? What it takes to fight against oppression?'

RE: Reggae scene in Belgium 20/02/2010 23:45:52
New memba

- WAR INNA BELJAM - 2010

RE: Reggae scene in Belgium 21/02/2010 14:17:30
New memba
De scene (mensen die geregeld naar reggae/dancehall party s gaan) is inderdaad niet groot. Er zijn maar een beperkt aantal feestjes die regelmatig meer dan 250 mensen kunnen trekken.

Op vlak van budgetten zijn er inderdaad veel problemen. Volgens mij zijn er ook veel te veel sounds en te weinig promotoren die hun nek uitsteken en party's willen organiseren. Allemaal met goede redenen waarschijnlijk...
Maar hoe snel dit kan veranderen....
Tis zowat ieder voor zich en hard werken om uwe sound erdoor te krijgen

Last edit: 21/02/2010 15:52:25 by
High Grade music for High Grade people inna High Grade style and fashion

RE: Reggae scene in Belgium 21/02/2010 16:25:13
Original tuff gong
Budget is the root of all problems....
I gotto add that the reggae scene's not lucky to reap the fruits of official sponsoring. When I look at the town I stay (Tournai), dem can line up a full day pop rock event with ten live bands (local or less local) on the line up and still ask only 8euros at the gate...

Most of their expenses paid by offical (gemeente, gemeeschap,... la Ville ou la communauté) money.... If U wanna set up a reggae party or live show, dem hardly lend U a stage..

Sound systems, organisors, bands,... we whould try and have reggae in every festival, public events, town festivals and carnivals... That's an idea to get correct pay and to promote reggae and dancehall to the masses...

RE: Reggae scene in Belgium 26/02/2010 20:35:20
New memba
Volgens mij komt het neer op een volgend onderscheid. Er zijn eigenlijk altijd twee soorten publiek op feesten/fuiven. Het ene publiek komt om zich te amuseren/sociaal contact, zonder dat ze de muziek daarom echt kennen. Het andere publiek wil zich ook vermaken, + een andere belangrijke drijfveer is om er nieuwe muziek te leren kennen. Het Belgische reggae publiek bestaat eerder hoofdzakelijk uit deze tweede categorie. M.a.w. bijna elke reggaefan is altijd iemand die een bepaalde inspanning moet leveren om zijn geliefkoosde muziek te beluisteren (internet en een handvol platenwinkels). Daarom is het publiek dat de feestjes bezoekt (of bezocht) zo klein. (Bovendien zijn er ook veel liefhebbers/enkelingen die minder 'reggae'-contacten hebben en dus minder op deze feestjes aanwezig zullen zijn.)

De huidige reggaescene in Vlaanderen zou je dus oneerbiedwaardig als 'marginaal' kunnen bestempelen... Toch ben ik er rotsvast van overtuigd dat de jeugd ook de recente reggae/dancehall muziek (met al haar nevenstromingen) kan appreciëren. Bij mij in de jeugdbeweging worden ze "zot" als er reggae gespeeld wordt. Maar alé, luister is naar een set van Sentinel: de Jamaicaanse scene heeft echt wel genoeg potentieel, mijn gedacht. De jeugd die reggae-en dancehall 'aanleren' is de opdracht!

De RADIO is volgens mij een belangrijk medium om meer mensen aan te spreken. DJ/Soundsystem-optredens, een speciaal programma op StuBru, ... of gewoon nekeer iets anders dan Bob Marley/Sean Paul zou wonderen kunnen doen. Niet zozeer het aantal affiches, de naambekendheid van uwe sound, ... maar wél de bekendheid van meerdere Jamaicaanse artiesten/hits bij een bredere groep jongeren zal zorgen voor volk op de dansvloer. Voila, dat denk ik ervan.

RE: Reggae scene in Belgium 26/02/2010 20:35:20
New memba
/
Last edit: 26/02/2010 20:36:03 by

RE: Reggae scene in Belgium 27/02/2010 09:38:46
New memba
Maar alé, luister is naar een set van Sentinel: de Jamaicaanse scene heeft echt wel genoeg potentieel, mijn gedacht

u bedoelt wellicht de duitse scene als u naar sentinel refereert, soit.

Ik begrijp de "frustratie" die houston hier ventileert, ik heb zeer lang met hetzelfde gevoel rondgelopen, hoewel ik er ook vanuit ga dat reggae/dancehall poor people music is en dat de prijzen in die context ook liever niet de pan uitswingen (versta mij niet verkeerd €10 voor een party is voor mij nog steeds niet "de pan uitswingen&quot

@ selector wax : sounds die geen eigen feesten organiseren maar wel willen gaan draaien op andere feestjes, worden inderdaad minder gevraagd, ten eerste hebben ze over het algemeen minder ervaring (omwille van de visieuze cirkel waarin ze terechtgekomen zijn) maar ze geven mij vooral het gevoel dat ze graag draaien maar niet graag hard werken ... en liever gebruik maken van het forum dat door andere sounds wordt gecreeerd, indien u het verhaal van de sprinkhaan en de mier kent, dan begrijpt u wel wat ik bedoel.

RE: Reggae scene in Belgium 27/02/2010 13:12:28
2 star soldier
Sommige mensen zijn met andere zaken bezig (zoals dancehall en reggae radio en eigen productie in mijn geval). En een goede dj is daarom niet noodzakelijk een goede promotor (zoals weeral ik) of omgekeerd (en zo ken ik er ook wel).

Maar begrijp mij niet verkeerd. Ik ben hier zeker niet gefrustreerd over, integendeel. Sinds ik gestopt ben met zelf organiseren voel ik mij veel beter in mijn vel als reggae (radio) dj, en de data blijven wel komen. Alleen iets minder ... Anderen hebben hier wel veel meer last van.

Last edit: 27/02/2010 13:13:48 by
Every monday at 21h on http://www.urgent.fm or 105.3FM (Gent): Buck Up Dat Sound reggae radioshow feat Saimn I, Selector Waxx & General Jonee

Every monday at 22h on http://www.urgent.fm or 105.3FM (Gent): Radio Pum Pum dancehall radioshow feat Selector Waxx, Pirates Crew & Samurai Movement

http://soundcloud.com/selector-waxx
http://www.urgent.fm

Copyright © 2005 - 2009 Reggae.be. All rights reserved.